prokjektmunka a 3.a. osztállyal

Fülöp Mónika tanárnő beszámolója:

Az osztályunkban már-már hagyomány, hogy a kötelező olvasmányokat projekt módszerrel dolgozzuk fel. Idén Nyulász Péter Berger Szimat Szolgálat sorozatából választottunk ki két regényt (Az időgladiátorok, A fürdők réme). A történetek témájából adódóan nyomozókká váltak a tanulók, még az osztályterem dekorációja is ehhez igazodott.  A kéthetes projekt során nemcsak a regények fejezeteit dolgoztuk fel, hanem összekapcsoltuk a többi tantárgy témába vágó ismereteivel, valamint különböző titkosírási és kódolási módszerrel is ismerkedtek a gyerekek. Feladataik során a csapatok használtak Morse ábécét, Cézár kereket, Qr-kód olvasót és VR szemüveget is.
A projekt ideje alatt a tantárgyi keretek fellazultak, nem volt külön matematika vagy olvasásóra, minden a fő témának van ilyenkor alárendelve (pl. kódolva kaptak utasításokat, az adott szöveg segítségével gyakorolták a tanult nyelvtani szabályok alkalmazását, bemutatókat tartottak egymásnak többek között a Morze ábécé használatáról, ehhez kapcsolódva a Titanicról; a vikingekről, stb., ismerkedtek a római számírás rejtélyeivel).
A gyerekek mindig nagyon élvezik ezeket a napokat, heteket, az ismereteik bővülése mellett fejlődik kreativitásuk, kommunikációs és együttműködési képességük is. A projekt lezárását követően pedig még hetekig mesélik élményeiket